UniCa UniCa News Avvisi Avviso evento Think Camp Rural Development-Implementation of Sustainable Strategies for the 21st Century 10 luglio-16 luglio 2022

Autore dell'avviso: Facoltà di Scienze Economiche, Giuridiche ...

22 aprile 2022
Avviso evento Think Camp Rural Development 10 luglio-16 luglio 2022

The Think Camp is a traditional activity on international cooperation within the network of the Euroleague for Life Sciences. It is organised by faculties and departments that focus on economics, management and social sciences from CZU Prague, BOKU Vienna, SGGW Warsaw, the University of Hohenheim and the Wageningen University and Research Centre, and in cooperation with the Swedish University of Agricultural Sciences and the University of Copenhagen. The Think camp is also open for students from other universities. It addresses rural development issues in interdisciplinary views and aims to bring students and teachers from various countries and fields of work together in order to discuss relevant topics, to exchange knowledge and experience, to improve the quality of students’ work and to improvethe skills of students in a practical project.

For more information please consult the poster below

31 dicembre 2022

CONCORSO ''UN'IDEA PER IL FUTURO'' per favorire l’alfabetizzazione previdenziale delle nuove generazioni rispetto all’importanza della pianificazione finanziaria di lungo termine. SCADENZA PROGETTI: 31 DICEMBRE 2022

L’obiettivo di stimolare il processo di alfabetizzazione previdenziale nelle nuove generazioni si affianca alla ricerca di strumenti di comunicazione, anche digitali, che siano un supporto all’apprendimento di comportamenti finanziari e previdenziali “virtuosi”

10 ottobre 2022

RACCONTA SARDEGNA 2030. Il concorso regionale è rivolto anche agli studenti universitari per progettare una campagna di comunicazione mirata allo sviluppo sostenibile. CANDIDATURE E INVIO ELABORATI ENTRO IL 10 OTTOBRE

Al via l'iniziativa dedicata a SARDEGNA2030 per educare e sensibilizzare giovani e adulti alla transizione richiesta dall’Agenda 2030 - e contenuta nella Strategia Regionale - promuovendo un percorso di apprendimento informale nelle scuole attraverso l’accrescimento della consapevolezza alla sostenibilità.